lauantai 21. joulukuuta 2013

Ravintola Ateljé Finne - pitkästä aikaan!

Jotkut ravintolat vaan unohtaa, vaikka ne ovat hyviä. Jos vaikka sijainti on vähän syrjässä. Minulle Punavuoresta.

Ravintola Ateljé Finne on juuri tuollainen. Töölössä.




Ravintolan omistaa Antto Melasniemi ja Heikki Purhonen. Ennen tässä oli taitelijabaari, jossa minäkin olen opiskelijana hengannut oluella. Alkuperäisesti paikalla on ollut kuvanveistäjä Gunner Finnen työtila, jonka hän myös itse suunnitteli. Siitä siis ravintolan nimi - Ateljé Finne.

Olin syömässä hauskaa työlounasta. Olin niin myöhässä kaupungin ruuhkan takia, että ruoka oli tilattu minulle valmiiksi. Alkuun silakkaa ja possuterriiniä, lisäksi jotain makeaa ja ohuen ohuita ruisnäkkärimuruja. Ja Stadin Panimon lageria. Olin niin nälkäinen, etten ehtinyt edes kuvaa ottaa.



Pääruuaksi siikaa, (kai) kurpitsaa ja ihana vaahtomaista kastiketta. Oluella ja tilkalla viiniä jatkoin.



 Jälkiruuaksi täysi taivas - lakritsipaahtovanukas. Ja juuri oikein tehtynä; Paljon paahtopintaa, ohut sisältö. Minusta kaikki paahtovanukkaat tulisi tarjoilla näin; laakeasta lautasesta.  Juuri oikean lakritsan aromi ja ihana rapeus. Oi.

Sitten vaan nopea espresso, hyvän joulun toivotukset. Ja takaisin jouluruuhkaan. 

Ruoka oli todella hyvää, palvelu myös. Suosittelen. Menkää Töölöön.

2 kommenttia:

  1. Finne on ihana. Vakiopaikkamme jo vuosien takaa ;).

    VastaaPoista
  2. Joo, aina vaan välillä unohtaa, miten hyviä paikkoja on oman mukavuus-asuinalueen ulkopuolella....:)

    VastaaPoista