sunnuntai 12. kesäkuuta 2011

Grilliretki

Me tehdään retkiä usein. Tänään retkelle lähti myös Baby. Se on grillimme malli. Baby Pallogrilli.

Hei, olen Baby!

Olutta lähti mukaan kanssa.


Moi, mä olen KOFF!

Ja pääosassa oli tietysti hampurilaiset!


Hey, olen aika herkku!
Grillihampurilaiset

4 (Fazerin) moniviljapaahtosämpylää

Pihvit:
400 g paistijauhelihaa
Noin 1 kourallinen raastettua parmesania
Kourallinen pilkottua ruohosipulia
Kourallinen pilkottua basilikaa (rosmariini olisi hyvä kanssa)
Suolaa ja pippuria

Lisäksi:
Salaattia
Tomaattia
Juustoa (emmental käy, cheddar parasta)
(jos on niin siivuttu avokado olisi hyvä myös, meillä ei ollut)

´Pekonimajoneesi:
1/2 pakettia paistettua pekonia valutettuna(laita pekoni paiston jälkeen talouspaperin päälle, rasva imeytyy talouspaperiin) ja silputtuna
noin 1 dl majoneesia

Sekoita pihviainekset ja muovaa niistä 4 pihviä. Sekoita majoneesin ainekset. Grillaa pihvit. Grillaa sämpylöitä. Kokoa hampurilaiset. SYÖ.


Jälkkäriä ei pidä unohtaa:

Paahdettuja vaahtokarkkeja ja mansikka-melonisalaatti


Heippa, olen makea ja raikas!

Grillattuja vaahtokarkkeja ja mansikka-melonisalaatti

Noin 10 kplvaahtokarkkia

Mansikka-melonisalaatti
1/2 meloni
noin 1/2 l perattuja ja viipaloituja mansikoita
1/2 tl vaniljasokeria
1/2 limen mehu

Sekoita salaatin ainekset. Grillaa jälkilämmöllä karkit ja pudottele salaatin päälle.

Ps. Meillä on merenranta 100 metrin päästä kotona. Aika kivaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti