tiistai 14. maaliskuuta 2017

Tislaamo Bar ja ensimmäiset drinkkikisani


Olen osa Suomen Baarimestariyhdistyksen hallistusta ja siitä intoutuneena lupauduin kisaamaan (ensimmäistä kertaa elämässäni) Calvados International Vogue -drinkkikisassa lehdistön edustajana. Itse ammattilaissarjassa kisaa baarimestari Noora Nyrhilä ja opiskelijasarjassa Kristiina Erinko. Ja sitten minä. Apua. Mutta itsepä olen sanonut että (melkein) kaikkea täytyy kokeilla.

Kehitin siis oman drinkkireseptin kisaan (siinä on olutta, hehe) ja meillä oli Nooran kanssa ekat treenitkin Tislaamo Baarissa, missä Noora on töissä. Ihana baari, hyvällä drinkkilistalla. Suosittelen.




Olen itse ollut baarissa töissä toistakymmentä vuotta, mutta drinkkikilpailut eivät ikinä ole oikeasti kiinnstaneet, muuta kuin katsojan näkökulmasta. Siksi tämä on minulle täysin uusi kokemus. Opastajana ekoissa harkoissa olikin yhdistyksen puheenjohtaja Jarkko ja tietysti Noora, jonka mainiota suoritusta pääsin katsomaan ja oppimaan.  Ekalla kerralla itse treenasin jäiden ja vesien kaatelemista, koska perusdrinkkientekohomma on sillä lailla erilaista kuin drinkkikilpailut, että kilpailuissa jäiden kanssa pelataan niin paljon enemmän kuin baarityössä yleensä. Huh.

Samalla kun minä sähläsin jäiden kanssa, opin kilpailutyöskentelystä. Noora on kilpaillut jo paljon enemmän ja Jarkko on kokenut myös tuomaripuolella. Heidän kanssaan on hyvä oppia. Varsinkin, kun voi tehdä drinkkejä noilla ihanilla ruusukultaisilla baarivälineillä.

Tislaamo Bar on osa Helsinki Distilling Companya Teurastamolla. Kävin kiertämässä myös itse tislaamon puolella. Pieni mutta kiva. Kannattaa kysyä tislaamokierroksia Tislaamo Baarista.



Kurkistelin myös tuotekehityksen puolelle.

Nyt jatkan harjoittelua vähän itsekseni. Lasit ja kilpailureseptin ainekset on hankittu, joten kaikki on melkein valmista. Itse kilpailut ovat 9-10.4. Ranskassa. Vähän jännittää! 


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti